Hello We Care

Kurs Hello to platforma zapewniająca pracownikom służby zdrowia dostęp do materiałów wspierających komunikację z pacjentami.

Zobacz dostępne kursy

Ana Gongola

Country Head Croatia & Slovenia Commercial Operations

“Skuteczna komunikacja między pracownikami służby zdrowia a pacjentami wymaga intencji, umiejętności i wspólnego zaangażowania w zrozumienie. Projekt Hello stawia czoła prawdziwym wyzwaniom zdefiniowanym w ankiecie Sandoz z udziałem ponad 9000 lekarzy i farmaceutów w Europie Środkowej i Wschodniej. Naszym celem jest wspólne tworzenie trwałych zmian, przekształcając interakcje z pacjentami w znaczące relacje.”

Andrej Pardo

Head Sandoz Central & Eastern Europe (CEE) Cluster

“Prawdziwa opieka zdrowotna zaczyna się, gdy głęboko słuchamy i rozważnie reagujemy na osobę stojącą za objawami. Wyposażając farmaceutów i klinicystów w narzędzia komunikacyjne, pomagamy budować dialog oparty na wzajemnym zrozumieniu. Projekt HELLO ucieleśnia zaangażowanie firmy Sandoz we wprowadzanie pionierskich rozwiązań zapewniających pacjentom dostęp do leków oraz do opieki zmieniającej życie.”

Kursy

W ramach współpracy z ekspertami z obszaru komunikacji oraz opieki zdrowotnej opracowano interaktywne materiały edukacyjne, tak aby wesprzeć lekarzy w zidentyfikowanych w badaniu wyzwaniach związanych ze współpracą z pacjentem.

Feedback

Twój głos ma znaczenie w tworzeniu lepszej opieki zdrowotnej. Sprawdź sekcję “Feedback“ i dowiedz się, jak radzić sobie z trudnymi profilami pacjentów, jak przezwyciężyć ograniczenia czasowe oraz jakich technik używać w komunikacji z pacjentem, aby osiągnąć lepsze adherence czy compliance pacjenta.

Przejdź do kursu

Storytelling

Storytelling w opiece zdrowotnej to technika, która przekształca złożone informacje medyczne w zrozumiałe narracje, wypełniając lukę komunikacyjną między lekarzami a pacjentami.

Kurs w trakcie przygotowania

Wyniki projektu “Hello“

W badaniu satysfakcji z komunikacji lekarz-pacjent, prowadzonym przez firmę Sandoz, wzięło udział 9 245 pracowników służby zdrowia z 16 państw. W badaniu uczestniczyli lekarze rodzinni, farmaceuci oraz lekarze 40 innych specjalizacji.

9 245 pracowników służby zdrowia
16 państw
40 specjalizacji medycznych

Najważniejsze wyniki z ankiety

150 Ponad 1/3 ankietowanych ma do czynienia z dużym przepływem pacjentów, przyjmując ponad 150 pacjentów tygodniowo, co oznacza bardzo ograniczony czas interakcji (średnio 13 minut dla lekarzy i 6 minut dla farmaceutów).
85% Mimo to codziennie ponad 85% pracowników służby zdrowia bierze pod uwagę wiedzę pacjentów na temat zdrowia i używa prostych słów i zrozumiałego języka, aby wyjaśnić terminy medyczne związane ze stanem zdrowia.
60% U 60% ankietowanych stwierdzono statystycznie istotną korelację pomiędzy tego typu zachowaniem a poziomem zadowolenia z komunikacji interpersonalnej z pacjentami.
42% Umiejętność dostosowania przekazu do poziomu zrozumienia terminów medycznych przez pacjenta jest uważana przez 42% respondentów za najważniejszą kompetencję wpływającą na skuteczniejszą interakcję z pacjentami.
74% 74% uczestników ankiety zgadza się, że nie mieli wystarczająco dużo okazji do poszerzania wiedzy na ten temat. Stąd 9 na 10 osób jest zainteresowanych otrzymywaniem informacji na ten skutecznej komunikacji z pacjentem.

MED/031/04-2025